aradon.ro, Andreea Pintea, 15 mai 2024
Conferința dialogurilor interdisciplinare FOTO: A.P.
Seria dialogurilor interdisciplinare organizate de Asociația „Susținem Excelența” a continuat cu discuții despre învățământul sanitar și proiectele europene.
Asociația „Susținem Excelența”, condusă de prof. univ. dr. Lizica Mihuț a continuat dialogurile interdisciplinare inițiate pe șase domenii: educație și învățământ, sănătate culturală, antreprenoriat, justiție și jurnalism. Propunerea pentru dialoguri din luna mai au vizat învățământul și sănătatea. „Dialoguri actuale au avut o abordare pragmatică, având în atenție o școală, pentru care excelența constituie un numai un deziderat, ci o preocupare continuă,. Este vorba despre Școala Postliceală Sanitară Arad, o instituție de învățământ, cu o tradiție de peste un secol, dar profund ancorată în contemporaneitate, o școală, care reunește sănătatea cu educația sub cupola învățământului postliceal. Subliniem preocuparea școlii pentru elaborarea și implementarea unor proiecte și programe, cu finanțare externă, dar și proprie, de aceea alături de directorul școlii, conf. univ. dr. Liliana Bran și prof. Vasilica Hnaș, coordonator proiecte și programe școlare și extrașcolare”, a punctat în deschiderea conferinței prof.univ.dr. Lizica Mihuț.
Asistentul medical, mai mult decât o profesie
„Școala Postliceală Sanitară Arad este instituție cu tradiție valoroasă de peste 100 de ani, în domeniul formării asistenților medicali. În prezent, Școala noastră, cu specializările Asistent Medical Generalist, Asistent Medical de Igienă și Sănătate Publică, Asistent Medical Balneofiziokinetoterapie și recuperare, Asistent Medical de Radiologie, Asistent Medical de Farmacie, are un colectiv de peste 50 de cadre didactice: profesori, medici, asistenți medicali, psihologi, sociologi, și peste 500 de cursanți de toate vârstele, cu studii liceale finalizate. Nu întâmplător, promovăm, în mod programatic, excelența, deoarece a fi asistent medical înseamnă mai mult decât o profesie, reprezentând o misiune nobilă asumată, ce implică o devoțiune specială, dar și competențe multiple, bazate pe rigoarea cunoștințelor teoretice, pe dezvoltarea și updatarea abilităților practice și, nu in ultimul rând, pe atitudinea privind rolul social asumat. Desigur, puterea exemplelor, motivația, climatul instituțional, egalitatea de șanse, respectul constituie pilonii de susținere a demersului nostru profesional. Este important să reținem strădania școlii, a cadrelor didactice, de a deschide noi orizonturi ale cunoașterii dincolo de școală, prin relația directă și de susținere profesor-cursant, prin stimularea potențialului de dezvoltare al fiecăruia în parte, dar și la nivel instituțional”, a punctat conf. univ. dr. Liliana Bran.
„Proiectele ca aplicație practică în comunitate se desfășoară în fiecare an școlar cu participarea elevilor coordonați de către profesorii școlii noastre atât cu participare fizică cât și online. Prin încheierea acordurile de parteneriat cu școlile din municipiul și județul Arad, cu alte instituții din țară, dar și cu școala HIVSET din Turnhout Belgia am demarat aceste proiecte și le-am implementat ca forme de conștientizare și învățare. Activitățile sunt multiple, fiind destinate elevilor noștri dar și comunității”, a specificat și profesor Vasilica Hnaș.
Printre proiectele amintite se numără:
*Proiectul Erasmus + STRATEGIC PARTNERSHIP „PROFINWBL – Professionalism In Work Based Learning”, cu activități clinice în SCJU Arad; Proiectul s-a desfășurat ca parte a unei colaborări de peste 30 de ani cu Institutul HIVSET, Turnhout, Belgia și constă în schimburi de experiență pentru elevii și profesoriii celor două instituții;
*Proiectul Erasmus + „Open education week” ,pentru 2 cadre didactice de la HIVSET, Turnhout Belgia cu activități didactice în școală, și vizite de lucru la SCJUA – secția Neurologie și la Centrul Medical Laser Sistem;
*Proiect POCU „Asistenți medicali pentru stomatologie și radiologie dentară”, în perioada martie 2021-noiembrie 2023 cu dezvoltarea de competente în domeniul stomatologiei pentru elevii școlii. Proiectul continuă sub forma unui curriculum la decizia școlii pe tema asistenței medicale în stomatologie, dar și proiecte cu finanțare proprie.
Proiect educațional premiat
În a doua parte a conferinţei a fost prezentat proiectul educaţional european „Spiritul Europei – Origini”. Proiectul educațional a câștigat premiul Salto la categoria „Transformare digitală”, un premiu ce relevă excelența în domeniul proiectelor Erasmus+.
Proiectul a fost implementat de către Asociația „Millenium Center” din Arad, coordonat în calitate de manager general, de către psihologul și expertul în proiecte internaționale, Cristina Nistor, membră a Asociației Susținem Excelența.
„Prin acest proiect au fost implicați elevi și profesori din școlile din România, ca alternativă inovatoare ce se poate utiliza atât în mediul formal la clasă, cât și ca o metodă de petrecere a timpului liber pentru tineri și nu numai, cu scop de învățare. Proiectul este conceput ca un joc video educațional în limba engleză, care prezintă istoria Europei, oferind posibilitatea jucătorului de a participa activ la evenimentele cruciale ale istoriei și mitologiei, care au modelat Europa de astăzi”, a subliniat Cristina Nistor.